Dostałeś w prezencie telefon? Zapoznaj się z zasadami savoir vivre jak z niego korzystać!

Dostałeś w prezencie telefon? Zapoznaj się z zasadami savoir vivre jak z niego korzystać!

Wiele zwłaszcza młodych osób marzy aby dostać telefon komórkowy w prezencie. Jest to dość powszechny w obecnych czasach wynalazek, zresztą bardzo przydatny.
Prowadząc rozmowy telefoniczne należy to robić z zachowaniem podstawowych reguł dobrego wychowania. Nie każdy je zna, warto więc je przybliżyć, tak aby każdy miał możliwość zapoznania się z nimi i stosowania ich w życiu codziennym.


Prowadząc rozmowę przez telefon komórkowy doznaje się przeróżnych uczyć, od błogosławieństwa, jaki to dobry wynalazek i niejednokrotnie wykonanie połącznei auratowąło nas z opresji po przeklinanie go za jego słabe działanie.  Dzięki popularniej tak zwanej komórce jesteśmy w stanie  rozmawiać z ludźmi którzy są od nas oddaleni nawet o tysiące kilometrów. To łączność ze światem. Niekiedy również bywa przyczyną stresów.
Warto jest przestrzegać pewnych zasad prowadzenia rozmów telefonicznych. To wybranie z nich

Do znajomych czy też rodziny staramy się nie telefonować przed godziną 8.00 rano ani po 21.00 wieczorem. oczywiście nie dotyczy to wyjątkowych sytuacji, kiedy chodzi o bardzo ważną sprawę, której nie da się odłożyć na inny termin.

W pracy nie powinno prowadzić się prywatnych pogawędek. Jeśli musimy zatelefonować to należy skrócić rozmowę do minimum. Nie każdy ma wyrozumiałego szefa, który toleruje częste pogaduszki.  Może to być przyczyną odebrania premii, czy pominięcia podczas awansu.

Jeżeli korzystamy z cudzego telefonu, zwłaszcza jeżeli robimy to nie jednorazowo a  ma to miejsce regularnie, wówczas wypadałoby zwrócić przybliżone koszty rozmowy.

Jeśli przyjmujemy gości w domu bądź interesantów w pracy, wówczas staramy się przy nich nie prowadzić długich rozmów telefonicznych, należy poprosić  osobę dzwoniącą prosimy o telefon w późniejszym terminie, bądź sami deklarujemy się, że oddzwonimy w wolniejszej chwili. Długie rozmowy, nie są mile widziane przy klientach, budzi to ich zniecierpliwienie oraz jest wyrazem braku szacunku dla drugiej osoby.

Mówimy wyraźnie oraz wprost do słuchawki, nie dotykamy jej jednak ustami zwłaszcza korzystając z telefonu służbowego a nie prywatnego.  Obślinianie czy chuchanie do słuchawki jest nieestetyczne.

Jeżeli jesteśmy w pracy i odbieramy telefon wówczas, zawsze na początku rozmowy przedstawiamy nazwę firmy w pełnej nazwie bądź skrócie, ewentualnie zależnie od panujących w miejscu pracy  zwyczajów podajemy jeszcze swoje imię oraz nazwisko. Następnie pytamy osobę telefonującą w czym możemy pomóc.

Gdy do kogoś telefonujemy należy najpierw przedstawić się a następnie powiedzieć w jakim celu telefonujemy.

Nie wypada przez  telefon załatwiać intymnych ani kompromitujących spraw. W miejscu publicznym należy prowadzić ciche rozmowy telefoniczne, tak aby nie narzucać się innym, ani im nie przeszkadzać.

Warto przestrzegać podanych reguł, aby nie uprzykrzać życia innym, nie obarczać ich głośną rozmową, ani nie dzielić się intymnymi sprawami.
Stosowanie się po powyższych reguł świadczy tylko i wyłącznie o naszym dobrym wychowaniu. Jest to niezwykle cenione w dzisiejszych czasach, gdzie młodzi ludzie często się zapominają.

oma-s-old-telephone-1424523

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *